Geslaagd! / Passed!

Na vier intensieve maanden was het gisteren eindelijk zover: het afsluitende theorie-examen. 20 pagina's vol vragen over alle onderwerpen die we in de afgelopen maanden behandeld hebben. We hebben zojuist te horen gekregen dat iedereen de toets met een percentage hoger dan 75% heeft gehaald. Eerder deze maand hebben we ook al allemaal onze praktijktoetsen gehaald en dat betekent dat we allemaal geslaagd zijn voor de opleiding!

Nog vier weken en dan vlieg ik terug naar Nederland. Deze laatste weken zitten vol met leuke activiteiten. Komende week komen allereerst mijn ouders een week langs. Ik kijk er naar uit om ze eindelijk weer te zien, ze mee naar Kruger National Park te nemen en om ze te laten zien wat ik in de afgelopen vier maanden allemaal heb geleerd.

Nadat ik mijn ouders op het vliegtuig terug naar Nederland heb gezet, ga ik terug naar de campus voor de laatste week van de opleiding. Tijdens deze week gaan we verschillende wandelingen door het reservaat maken, ontvangen we onze diploma's en hebben we een afsluitingsbijeenkomst.

Samen met tien andere studenten ga ik daarna nog naar Timbavati, een reservaat vlakbij het Kruger National Park, om daar onder begeleiding van twee professionale gidsen 12 dagen te wandelen. Dat wordt een geweldige ervaring, o.a. omdat we daar gegarandeerd vaak dieren zullen gaan zien. Een betere afsluiting van mijn verblijf in Zuid-Afrika kan ik me bijna niet voorstellen.

--------------------------------------------------------------------------------

After four intensive months, the final theory exam was finally there. 20 pages full of questions about all the topics that we have dealt with in the previous months. We have just heard that everybody passed the exam with a percentage of 75% or higher. Earlier this month, we already passed all our practical exams and that meas that we have all passed the course!

Only four more weeks and then I'm flying back to the Netherlands. These last weeks are filled with great activities. Firstly, my parents are coming to visit me next week. I am really looking forward to seeing them again, take them to Kruger National Park and show them everything that I have learned in the past four months.

After I have brought my parents back to the airport, I am going back to campus for the last week of the course. During this week, we are going to have several walks in the reserve, we will receive our certificate and we will have a final meeting.

After that, I will head to Timbavati, a reserve close to Kruger National Park, with 10 other students for a 12-day guided walking trip. That is going to be a great experience, partly because we are definitely going to see many animals there. What a great way to end my stay in South Africa.


Reacties

  1. Hoi Bas,
    Gefeliciteerd! Wat fijn.
    Heel veel plezier nog de komende weken.
    Groetjes Lizzy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Een knappe prestatie. Geniet nog van de komende weken. De afgelopen maanden pakt niemand meer van je af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zoon studeert dit jaar als dierenverzorger af op de Hogeschool Vives In Roeselare (België). Hij loopt momenteel 2 maanden stage in het Cheetah Conservation Experience Center in Bela-Bela.

    Drie jaar geleden deed hij reeds vrijwillgerswerk in Hoedspruit (Moholoholo Rehab Center). In juli doet hij daar opnieuw drie weken vrijwilligerswerk.

    Hij heeft immers zijn hart verloren aan Zuid-Afrika en ziet deze way of life helemaal zitten. Wij als ouders steunen hem daar volledig in en zijn ervan overtuigd dat het leven veel "mooier" kan zijn dan in het hectische België.

    Het is natuurlijk een heel proces om aan deze opleiding te kunnen beginnen en graag hadden wij willen weten of u eventueel de tijd wilt nemen om ons daar wegwijs in te maken?

    Bryan is perfect drietalig (Nederlands-Frans-Engels) en heeft een zeer goede kennis van het Spaans. Ik communiceer nu even in zijn plaats omdat internet op zijn stageplaats niet altijd meewerkt 🙂

    Alvast bedankt voor de feedback!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten