2 weken wandelen door de bush / 2 weeks walking through the bush

Mijn tijd in Zuid-Afrika zit er bijna op. Op 16 juni neem ik het vliegtuig terug naar huis. Maar voordat ik dat doe, ga ik nog twee weken naar het Timbavati Game Reserve om daar met enkele andere studenten onder begeleiding door de bush te wandelen.

Het Timbavati Game Reserve is een Big Five Reserve dat aan het Kruger National Park grenst. De kans is groot dat we tijdens het wandelen leeuwen, olifanten, neushoorns, etc. zullen tegen komen. Hier kijken we allemaal erg naar uit. We hopen allemaal dat we deze dieren tijdens meerdere wandelingen zullen zien. En dan het liefst zonder dat de dieren weten dat wij er zijn, zodat we het meest van hun natuurlijke gedrag kunnen genieten.

Als ik de verhalen moet geloven, worden het twee pittige weken. We gaan elke dag twee wandelingen van zo'n vier uur maken, een in de vroege ochtend en een in de middag. De meeste nachten slapen we in tenten in ons basiskamp. Drie nachten slapen we in primitieve kampen zonder een 'dak' boven ons hoofd. Tijdens deze nachten moeten we om de beurt wacht houden, dus het aantal uren slaap zal beperkt zijn. Maar mij zal je niet horen klagen. Dit wordt een unieke ervaring en een beetje ongemak neem ik graag voor lief.

Tijdens mijn verblijf in het Timbavati Game Reserve zal ik geen bereik hebben. Dat betekent geen Whatsapp, geen SMS'jes, geen e-mail en ook geen updates op mijn blog. Op 15 juni zal ik waarschijnlijk pas weer contact met de rest van de wereld kunnen hebben. Ik zal proberen om dan wat op mijn blog te schrijven. Maar anders wordt het als ik weer terug in Nederland ben.

-----------------------------------------------------------------------------

My time in South Africa is almost over. On 16 June, I'm flying back home. But before I do that, I'm first going to the Timbavati Game Reserve for almost two weeks. Together with some other students, I'm going to do guided walks there.

The Timbavati Game Reserve is a Big Five Reserve that borders the Kruger National Park. There is a big chance that we are going to see lions, elephants, rhinos, etc. during our walks. We are all looking forward to this. We are all hoping that we are going to see these animals during multiple walks. And preferably without the animals knowing we are there, so that we can enjoy their natural behaviour the most.

If I have to believe the stories, the two weeks are going to be pretty tough. Every day, we will have two walks of approximately four hours, one in the early morning and one in the afternoon. Most nights, we are going to be sleeping in tents in our base camp. Three nights, we'll sleep in primitive camps without a 'roof' over our heads. During these nights, we all have to be on watch, so the hours of sleep will be limited. But you won't hear me complain. This is going to be a unique experience and a I'll gladly take a bit of discomfort for granted.

During my stay in the Timbavati Game Reserve I won't have any reception. That means no Whatsapp, no SMS, no email and no blog updates. On 15 June, I will probably be able to have contact with the rest of the world again. I will try to write something on my blog then. But otherwise I will do that when I'm back in the Netherlands again.

Reacties