Bomen uit mijn hoofd leren/ Memorising trees

Afgelopen week stond o.a. in het teken van plantkunde. Als gids moet je allereerst kennis hebben over de anatomie van bomen, struiken en grassen en welke rol ze spelen in een ecosysteem. Daarnaast moet je weten op welke manier ze door de lokale bevolking gebruikt worden (welke voorwerpen maken ze ervan, welke medicinale krachten worden eraan toegedicht, etc.). En als laatste moet je natuurlijk weten hoe ze eruit zien en hoe je ze makkelijk kan herkennen.

Plantkunde is een heel nieuw onderwerp voor mij. Ik heb eigenlijk alleen op de middelbare school ooit iets over bomen, struiken en grassen gehad. De eerste dagen was het daarom niet makkelijk om de verschillende bomen, struiken en grassen te herkennen, maar herhalen, herhalen en nog eens herhalen heeft ook bij plantkunde effect en inmiddels gaat het wat beter. Het lukt me nu af en toe om een bepaalde boom of grassoort te identificeren. In juni moeten we het veld in om ongeveer 50 bomen, struiken en grassen te identificeren. Ik heb gelukkig dus nog wel even om ze allemaal te leren kennen.


Last week was dedicated, among others, to botany. As a guide, you firstly need to know the anatomy of trees, bushes and grasses and which roles they play in an ecosystem. Furthermore, you also need to know how the local people use them (what kind of objects do they make with it, what is the medicinal use of a tree, etc.). And finally, you also need to know what the trees, bushes and grasses look like and how you can easily recognize them.

Botany is a new topic for me. Only at secondary school, I have had something about botany. So, the first days it wasn't easy to identify the different trees, bushes and grasses. But repetition is the key to learning, also with botany, and it's definitely going better now. I am now able to identify a certain tree, bush or grass every now and then. In June, we need to go into the bush and identify around 50 trees, bushes and grasses. Fortunately, I still have some time to learn them all.

Reacties